• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fråga gällande ålder och lån

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Hej !
Sitter som många andra lite i skiten med mkt lån på Relativt kort tid .
Har berättat för min far hur illa det faktiskt är och han kommer troligen kunna hjälpa mig med ett lån så jag iaf får bort dem mest jobbiga.
Vet inte exakt vilket betyg han har på uc men övriga förutsättningar är ungefär såhär :

ålder 64 år
Inkomst ca 400 000
Blanco 180 000
Bolån 550 000

troligen inga förfrågningar på UC så betyget borde va väldigt bra .
Kommer han kunna få ett lån på ca 250 000 ,10 år till bra ränta ,Eller kan åldern ställa till det ?
Vad tror ni ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kalle14

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
10 Augusti 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
Be din pappa värdera huset o belåna den istället från samma bank, det är mycket bättre. Låt han säga att de ska gå till renovering och så använder du för att lösa andra krediter istället.
 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Hej! tack för svar men det är nog inte ett alternativ. Bor i en liten håla där husen knappt kostar något , tror det nästan är fullt belånat sett till värdet .
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
899
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Min far hjälpte mig med 350k när han var 63 och precis blivit pensionär. Han var ärlig och sa att det var för att hjälpa sin son. Dock hade han inga blanco lr bolån, han bor i hyresrätt.

Han fick dessutom av Swedbank (hans bank sen flera år) som enligt min erfarenhet är rätt hårda.

Söker din far på Lendo lr Advisa kommer han säkert få napp. Vissa banker har ju en åldersgräns på runt 64-65 någonstans där.
 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Min far hjälpte mig med 350k när han var 63 och precis blivit pensionär. Han var ärlig och sa att det var för att hjälpa sin son. Dock hade han inga blanco lr bolån, han bor i hyresrätt.

Han fick dessutom av Swedbank (hans bank sen flera år) som enligt min erfarenhet är rätt hårda.

Söker din far på Lendo lr Advisa kommer han säkert få napp. Vissa banker har ju en åldersgräns på runt 64-65 någonstans där.
Tack för svar !känns ju som det borde gå då:)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Hur gammal är din far?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp